top of page

איך לעצב משרד קטן? טיפים ורעיונות לעיצוב המשרד

חלל משרדי, קטן או גדול הוא מתחם שנועד להעביר אותנו בצורה פיסית ומוחשית, מהלך רוח של פנאי ומשגרת היום-יום למגמה של עשייה פרודוקטיבית, יעילה וממוקדת מטרה, לעורר אותנו ליצירתיות ולחיבור אל משאבינו הפנימיים, כמו גם לתקשורת עם החוץ ולאינטראקציה עם אחרים (לקוחות, שותפים, קולגות וספקים). אפשר להתבונן על משרד כעל חלל שסובל מעט מפיצול אישיות: מצד אחד, הוא צריך להיות עבורנו מקום של שקט, לספק לנו את התנאים האידאליים לריכוז וליצירה, למקד אותנו בעיקר ולמגר גירויים ומסיחים חיצוניים, שמסיטים אותנו ממה שנמצא כרגע על הפרק. מצד שני, הוא צריך לעטוף אותנו באנרגיה פרקטית ומעשית, לדרבן אותנו לפעולה, לתקשורת ולאפשר לנו להניע תהליכים מבפנים החוצה, באופן שבו רעיונותינו וכישורינו יקרמו עור וגידים ויהפכו לתוצרים ממשיים במציאות – אותם תוצרים שהם ליבת העיסוק והעבודה שלנו.

נשמע פרדוקסלי? לא בהכרח! בדיוק לשם כך נכתב המאמר הבא והשורות הבאות חולקות עם הקורא טיפים לעיצוב משרד, בדגש על רעיונות לעיצוב משרד קטן.


רעיונות לעיצוב משרד

עיצוב המשרד בצורה נכונה, שמהדהדת את האישיות שלנו ואת מי שאנחנו ומספקת עבורנו את אותם טריגרים שמפעילים אותנו בכיוונים הרצויים, יכול להפוך כל חלל סתמי לסביבה המשרדית האופטימלית. בחירת פריטי עיצוב למשרד יכולה לסייע לנו לחלק אותו לאזורים מבחינה ויזואלית ורעיונית וליצור בו כמה מוקדי עניין שונים, בהתאם לצרכים שלנו ולמתג את העסק לפי רוח וערכי האני מאמין של החברה

כאשר אנו ניגשים למלאכת העיצוב עם ראש פתוח ומאפשרים לעצמנו לבטא את הרגשות והצרכים שלנו באמצעות הפריטים השימושיים ויצירות האמנות שאנו בוחרים להכניס אל המשרד, ברוב המקרים אנו מגלים שאין צורך להזיז הרים ולשבור קירות ושבעצם, עיצוב משרד בזול באמצעות הסטיילינג הנכון לנו, יכול להפיק תוצאה סופית נעימה הרבה יותר מאשר חלל מהונדס למשעי, רחב ידיים, אך קר ומנוכר.

בחנות המקוונת וגם בסטודיו התל-אביבי של "גליפס", ניתן למצוא שפע של יצירות, שכל אחת שונה מרעותה ושמשלבות פרקטיות ושימושיות, עם רוח של השראה ותשוקת עשייה. עבודותיו הייחודיות של הסטודיו הפכו כבר מזמן לשם דבר בקרב אדריכלים ומעצבים, וניתן למצוא אותן במשרדים ובחללים מסחריים של חברות גדולות וקטנות.


רעיונות לעיצוב - עיצוב משרד קטן

עיצוב משרד ביתי קטן, או חלל משרדים עסקי קטן, שצריך להכיל כמה עמדות עבודה, פינת ישיבה ואירוח ואולי גם שולחן ישיבות, דורש חשיבה קצת אחרת. כדי שלא יהפוך לחלל צפוף ומחניק, מומלץ להיות קפדניים במיוחד בנוגע לפריטי העיצוב שבוחרים ולהעדיף מעט פריטים איכותיים ומדויקים, שייצרו את האפקט הרצוי. כיצד לבחור את הפריטים הנכונים?

  • מעט שהוא הרבה - ניתן לבחור ביצירה אחת גדולה, מרשימה ובעלת נוכחות, שתהפוך קיר אחד בחלל למוקד שלו. יצירות ה-XL הדינמיות והמהפנטות של "גליפס" מתאימות לקירות רוחביים או אנכיים, והופכות אותם למחזה שלא ניתן להתעלם ממנו, מבלי לתפוס כלל מקום בחלל.

  • חלוקה לאזורים באמצעים ויזואליים במקום באמצעות קירות - כאשר מעוניינים לחלק את החלל המשרדי לפינות או לאזורים, בחלל קטן מומלץ להשתמש כמה שפחות ברהיטים כבדים ובמחיצות אטומות, ולייצר את החלוקה באמצעים המשאירים את החלל אוורירי ופתוח מבחינה ויזואלית ומאפשרים שמירה על קשר עין וגם מעבר אור ואוויר בין האזורים השונים. הפרגודים ומחיצות המשרביה של "גליפס" הם פתרון מושלם גם מבחינה פונקציונלית וגם מבחינה אסתטית, ליצירת פינות בתוך חלל קטן, מבלי לשבור את הרצף שלו. ניתן להזמין אותן קאסטם-מייד, כך שיתאימו במידותיהן ובסגנונן בדיוק מושלם.

  • אחידות סגנונית - אחד הדברים שיוצרים תחושת עומס, הוא ערב רב של סגנונות וחומרים. בעיצוב חלל קטן, מומלץ להקפיד על בחירת פריטים שיש להם קו סגנוני מובחן ומשותף. מי שאינו בטוח לגמרי כיצד לשלב מספר פריטים, יכול לעשות זאת בבטחה באמצעות סדרות, המשלבות כמה יצירות שמדברות זו עם זו ויוצרות ביחד אפקט מרשים. בסטודיו "גליפס", כל היצירות מקטנה ועד גדולה עשויות מברזל ומפרספקס וניתן להרכיב מהן כל שילוב שרוצים, מבלי שתיווצר התנגשות סגנונית. אחד מסימני ההיכר של הסטודיו, הוא ציפורי האוריגמי הנפלאות, שניתן ליצור באמצעותן המון שילובים, לפזר אותן בכמה מקומות במשרד, או לרכז אותן על קיר אחד.


גליפס – שילובים של רוח וחומר

שמי מירב רינגל והקמתי את מותג העיצוב "גליפס" מתוך אהבה לאסתטיקה ולאמנות שמגלמת בתוכה רגש וערכים בשפה צעירה ומלאת תעוזה, שיש לה יופי על-זמני, ושאינה נכנעת לתכתיבים אופנתיים.

אם אתם מתלבטים כיצד לעצב משרד קטן באופן שיהיה לכם נעים לעבוד בו, או כיצד לייצר פינות מובחנות ואינטימיות בחלל משרדי גדול, אני מזמינה אתכם לקפוץ לביקור בסטודיו בתל אביב, להתרשם, לגעת ולהרגיש את החומרים ואת האסתטיקה שלהם. את כל יצירות הסטודיו שלנו, באפשרותכם לרכוש גם בלי לצאת מהבית, בחנות המקוונת שלנו. אני ושאר חברי הצוות נמצאים כאן תמיד למענכם ונשמח לייעץ ולכוון:

בטלפון: 03-560-4010 | באימייל: info@glyphs.co.il

45 צפיות0 תגובות
bottom of page