top of page

מעיצוב פנים להצלחה: עיצוב לעסקים שעושה את כל ההבדל

עודכן: 28 בספט׳ 2023

אי אפשר להפריז בחשיבותו של עיצוב בניהול עסק מצליח. בין אם מדובר בסביבה משרדית, חלל מסחרי, בית מלון או מסעדה, האסתטיקה והפונקציונליות של הסביבה העסקית יכולים להשפיע באופן משמעותי על המותג, המורל של העובדים ושביעות הרצון של הלקוחות. במאמר הבא נתעמק בעולם עיצוב הפנים לעסקים כדי להראות איך הבחירות העיצוביות הנכונות, יחד עם מיתוג נכון, יכולות להעלות כל עסק על הדרך להצלחה.


כוחו של רושם ראשוני: עיצוב עסק עם הפנים ללקוח


קשה להסביר את כוחו של עיצוב, אבל קל לדמיין אותו. למשל, הרגע בו נכנסים לראשונה ללובי של בית מלון, ומיד כל התחושה משתנה. העיצוב האלגנטי, התאורה הרכה ואזורי הישיבה מושכים אותנו פנימה בלי שבכלל נבין למה. הרושם הראשוני הזה הוא הקסם של עיצוב הפנים.


מעצב פנים לעסקים יודע שרושם ראשוני אינו קשור רק לאיכות המוצרים או השירותים שהעסק מספק, אלא גם לסביבה שהעסק יוצר עבור הלקוחות. הרושם הראשוני עושה את כל ההבדל בין לקוח שמציץ לרגע ועוזב לבין לקוח שרוצה להיכנס, להישאר ולקנות.

טיפים ורעיונות עיצוב לעסקים


להיכנס ברגל ימין:

בואו נדמיין שוב משהו ביחד. בלב רחוב סואן יש שני בתי קפה זה לצד זה. לאחד קיר חיצוני אטום ואפרורי, ואילו לשני חלון גדול דרכו נשקפים מאפים טריים, לקוחות מחייכים וצבעים מזמינים על הקירות. לאיזה מהם יש יותר סיכוי להיכנס? ככל הנראה לאחרון.


הכניסה לעסק היא נקודת המגע הראשונה עם הלקוחות, לכן היא חייבת להיות מדויקת. כניסה מעוצבת נותנת את הטון למה שיש בפנים ושימוש בצבעים, שילוט, מיתוג ואומנות יכולים להפוך אותה לחמה ומזמינה יותר. הוספת חפצי אמנות, תמונות וקישוטים למרחב הכניסה משדרת ללקוח שאנחנו חושבים על הכל, גם על הפרטים הקטנים.


תכנון מדויק ליצירת הרמוניה:

תכנון של עיצוב פנים לעסק הוא כמו פאזל; כל חלק חייב להתאים בצורה מושלמת כדי ליצור שלם הרמוני. למשל, סגנון Open-Space יכול לעודד שיתוף פעולה ואינטראקציה בין העובדים, בעוד שעיצוב מחולק יותר יכול לספק יותר פרטיות ופוקוס. ניתן להנות משני הסגנונות, מבלי להתפשר על האסתטיקה, על ידי שילוב של מחיצות מעוצבות , משרביות ובין חללי העבודה במרחב הפתוח וכך ליצור הפרדה טבעית ויפה בין החללים.


צבעים הם החיים:

צבעים הם כלי רב עוצמה בעיצוב התנהגות. מבלי שנרגיש הם משפיעים על מצב הרוח, הרגשות והתחושות שלנו ולכן, כל כך חשוב לבחור אותם בחוכמה. עיצוב בתי עסק בעזרת נגיעות הצבע הנכונות יכול להשפיע על תחושת הרווחה של העובדים וליצור את האווירה המדויקת לעסק. אבל צבע לא חייב לצעוק כדי להשפיע, דווקא שילובי גוונים נטרלים עם נגיעות צבע באומנות, צמחיה וריהוט, יתנו תוצאה אלגנטית ומתוחכמת עם השפעה מרבית.


אומנות היא לא רק למוזיאון:

בשנים האחרונות עלתה הפופולריות של עיצוב עסקים בסגנון תעשייתי או מינימליסטי, במיוחד בחברות סטארט-אפ וטכנולוגיה. אחד החסרונות של העיצוב הזה הוא שהוא עלול ליצור תחושה של ניכור וקרירות אם לא מאזנים אותו עם אלמנטים חמים.


אחת הדרכים לאזן בין אדריכלות ועיצוב פנים לעסקים, היא לשלב יצירות אומנות במרחב העבודה וכך לתת עומק, משמעות ואסתטיקה חדשה לחלל. יצירות ברזל וחומר אשר משלבות את העוצמה של הברזל עם עדינות הדמיון, משתלבות באופן מושלם בעיצוב מודרני ונותנות כנפי רוח לסביבת העבודה העכשווית. נגיעות האומנות הקטנות (או הגדולות) הללו הופכות את העסק להרבה יותר מסתם מקום עבודה; הן הופכות אותו לחלק מחוויה חושית מרגשת.


מיתוג לעסקים באמצעות עיצוב:

עיצוב הפנים הוא הרחבה של המותג העסקי לכן, הלוגו, הצבעים וזהות המותג הם חלק בלתי נפרד מיצירת המרחב הפיזי. עיצוב מותאם אישית, הכולל שילוט, אומנות, מחיצות מעוצבות וליווי מקצועי עוזר להגשים את החזון העסקי של העסק ולספר את הסיפור שלו ללא מילים. יצירת עקביות בכל נקודות המגע, כולל המרחב הפיזי, מחזקת את המותג בתודעת הלקוחות ויוצרת חוויה ויזואלית שלמה יותר עבורו.


שינוי קטן – השפעה גדולה

אמנם עיצוב פנים מהמם הוא השקעה מצוינת, אבל לא תמיד צריך להשקיע המון כסף בשביל ליצור אפקט מקסימלי. שינויים קטנים יכולים לקחת אתכם רחוק ולפעמים יצירת אומנות אחת, שתלויה בדיוק במקום הנכון, יכולה לשנות את כל התחושה של החלל. עוד דרך מעולה ליצור שינוי מידי, היא להחליף מדי פעם את יצירות האומנות, כדי להבטיח שמרחב העבודה יישאר רענן ועכשווי.

אנחנו ב"גליפס" מאמינות שכל עסק הוא קנבס ליצירה פורצת דרך ומקורית, ואם הגעת אלינו אז כנראה שהגיע הזמן להתחיל לצייר את סיפור ההצלחה שלך ביחד.


גליפס מתמחה ביצירת עיצוב ואומנות עבור עסקים ומשרדי אדריכלים, עם ניסיון עשיר בפרויקטים בהתאמה אישית לבתי עסק מובילים. היצירות הייחודיות של גליפס משלבות רוח וחומר, ברזל ונשמה, עיצוב והשראה. רוצים לשמוע עוד ולספר לנו על החזון לעסק שלכם? מוזמנים לפנות אלינו באימייל info@glyphs.co.il או בטלפון 03-5604010.

19 צפיות0 תגובות
bottom of page