top of page

עיצוב פנים בסגנון אישי - טיפים ורעיונות לעיצוב הבית

עודכן: 28 בספט׳ 2023

כל כך הרבה משמעות מגיעה עם המילה "בית". רק להגיד אותה בקול משנה את התחושה הפנימית. כי הרי בית הוא יותר מסתם מקום להניח בו את הראש, זה המקום ממנו באנו ואליו אנחנו חוזרים, זה הביטוי הכי אמיתי וכנה של מי שאנחנו, וזה המרחב בו חיי המשפחה צומחים ומשתנים עם השנים.


הום סטיילינג היא אמנות המאפשרת להפוך את הבית למקום שמשקף את הערכים והסגנון שלנו, תוך שילוב של יופי ופונקציונליות. בין אם תרצו להתחיל מאפס או רק לרענן את העיצוב הקיים, מאמר זה נכתב כדי לתת השראה, טיפים ורעיונות לעיצוב הבית שיעזרו לכם להפוך אותו למקום הכי נעים בעולם.

אז איך מעצבים בית בקלות? רעיונות לעיצוב הבית למתחילים


1. העדיפו טעם טוב על פני טרנדים:

הצעד הראשון ביצירת בית מעוצב הוא להגדיר את הסגנון שלו. האם הבית יהיה במראה קלאסי ואלגנטי או באווירה עכשווית ומינימליסטית? עיצובים אקלקטיים ומלאי צבע או סגנון כפרי/אירופאי מהודר? גילוי הסגנון הוא מסע מרגש שמוביל לבחירות שתואמות את הטעם האישי של כל אחד מבני המשפחה. קל להיסחף אחרי טרנדים ואופנות אבל בסופו של דבר הבית צריך לשמש אותנו לאורך זמן ולכן כדאי להשקיע בפריטים איכותיים בעיצוב קלאסי ועל זמני ואת הטרנדים להוסיף באביזרים משלימים שניתן להחליף לפי החשק.


2. לאן להסתכל? יצירת נקודת פוקוס

לכל חדר יש נקודת מיקוד שמושכת את העין ונותנת את הטון לחלל כולו. זאת יכולה להיות יצירת אמנות ייחודית, רהיט עתיק או פסלים דקורטיביים. על ידי יצירת נקודת מיקוד אפשר להפנות את תשומת הלב של האורחים למקום המדויק ולתת תחושה של מרחב מעוצב שהושקעה בו מחשבה.


3. עיצוב הבית רעיונות למשחקי צבע

פלטת הצבעים הנכונה יכולה לשנות לחלוטין את האווירה בחדר. העדיפו צבעים על זמניים מעומס צבעים טרנדיים המעייף אחרי חודש חודשיים-או שנה שנתיים. אנחנו בגליפס מאמינים בצבעים על זמניים אשר יוצרים באלאנס בחלל, במיוחד כאשר תמיד יש גם וילונות, טקסטיל, ספרים וחפצים בעלי צבעים. אמנות בצבעי- שחור,לבן,זהב כתכשיט, או כסף, יעניקו מראה קלאסי המשדר עצמה מחד ומאידך רוגע ויהיו רלוונטיים גם לעוד שנים רבות. במקרה שאתם שוקלים להשתמש במניפת צבעים מגוונת- בייחוד על הקירות או בריהוט, המלצה שלנו- היוועצו במעצבי פנים מקצועיים שיתנו לכם טיפים לעיצוב הבית בצבע.


4. טקסטורות וחומרים:

מרקם מוסיף המון עומק ועניין לעיצוב הבית. חומרים כמו קטיפה, עור, ברזל, עץ, זכוכית וטקסטיל נותנים עוד מימד לעיצוב ומעלים את רמת התחכום שלו. ניתן לשלב חומרים בחפצים משלימים כמו למשל מראות עם מסגרות מתכת, מדפים ומתלים בצורות מגוונות ויצירות אומנות פיסוליות. אמנות במתכת יוצרת מראה של משק בין אור לצל, תלת מימד ומשחקי שכבות היוצרים עניין והתפעמות.


5. איזון בין פונקציה לאסתטיקה

בית מעוצב היטב הוא בית שמתפקד היטב. יש מעצבים עם רעיונות לעיצוב בתים מינימליסטים ויפיפיים במיוחד, אך אי אפשר באמת לחיות בהם. בעת בחירת ריהוט לבית כדאי לחשוב כיצד כל פריט ישרת את הצרכים היומיומיים שלכם. את הרהיטים הגדולים והשימושיים חשוב לשמור גם יפים וגם נוחים, ואילו לתת לעצמכם לעוף על כנפי הדמיון באביזרים, אומנות והום-סטיילינג.

רעיונות לעיצוב בית בסגנון אישי


אז איך הופכים את הבית למרחב האישי, העוטף והביתי שכולנו רוצים?


הבית הוא חלק מהסיפור שלנו, הוא מספר לעולם מי אנחנו ומשאיר לנו מקום לגדול ולהתפתח עם השנים. בתהליך העיצוב, כשמחשבות על ברזים, מנגנוני תריסים וסוגי פרקטים עפות לנו בראש כל היום, חשוב לזכור גם להוסיף לו נגיעות אישיות. תמונות משפחתיות, מזכרות מנסיעות או פריטי וינטג' בעלי ערך סנטימנטלי, הם פריטים שגורמים לבית להרגיש כהמשך ישיר של המשפחה שמתגוררת בו.


אחת הדרכים הקלות להוסיף נגיעות אישיות לבית הוא להסתכל על הקירות. קירות הם בד ריק שמחכה להשתנות והם יודעים לשאת כל משאלה וביטוי עצמי. ציורים, תמונות, מראות או מדפים דקורטיביים עושים את כל ההבדל בין קיר לבן ומשעמם ליצירת אומנות.


בכל הנוגע למציאת רעיונות לעיצוב הבית תמונות מאתרי עיצוב פופולריים או מעצבים מקומיים במדיה החברתית, יתנו השראה לעיצוב הנכון עבורכם. למשל, חפשו תמונות של קירות גלריה או יצירות Wall-art בקומפוזיציות מעניינות, שיתנו אופי ומראה מגובש לחלל.

לסיכום, הום סטיילינג הוא תהליך מתמשך המאפשר להתפתח ללא הרף ולשכלל את מרחב המחיה המשפחתי. הבית הוא ההשתקפות של האישיות וההעדפות של בני המשפחה, אז אל תפחדו להתנסות, לקחת סיכונים, ולתת ליצירתיות לזרוח בבחירות עיצוב הפנים שלכם.


צקו משמעות ,אהבה, אימפקט ויופי אל המרחב הביתי שלכם עם יצירות האומנות מעוררות ההשראה של גליפס. סטודיו גליפס לעיצוב ואומנות במתכת, מתמחה בהפחת חיים בברזל וחומר ליצירת אמנות נועזת, מודרנית ואוניברסאלית. היצירה שלנו היא יצירה מקומית שנעשית באהבה, מחשבה והשקעה רבה על מנת שהלקוחות שלנו יוכלו להנות מאומנות אמיתית ומרגשת.


אם אתם רוצים לשמוע עוד על תהליך היצירה, לגלות אומנות קיר ייחודית, פסלים, שעונים וחפצי נוי מלאי נוכחות, אתם מוזמנים להגיע אלינו לסטודיו ברחוב שערי תשובה 10, תל אביב או ליצור קשר באימייל info@glyphs.co.il או בטלפון 03-5604010.

22 צפיות0 תגובות
bottom of page