top of page

כך תבחרו אמנות לבית

עודכן: 17 באוג׳ 2022

אם למדנו משהו בשנה האחרונה, זה עד כמה חשוב המקום הזה הנקרא בית. כי הוא הפך ממקום שאליו אנו באים לאכול ולישון, למקום בו בכורח המציאות מצאנו את עצמנו שוהים בו ימים שלמים, על קו המטבח וחדר השינה ובין הסלון לזום בחדר העבודה. מה הופך אותו בכל זאת לסביבה מכילה ונעימה? נכון, יצירות האומנות והאסתטיקה שבו. יצירות משמעותיות, בניית קיר כוח, קומפוזיציה נכונה יכניסו עומק, אופי ויופי לחלל. אבל משום שאמנות היא אחת הבחירות החשובות והמשפיעות על עיצוב חלל הבית, אנשים נוהגים לגשת אליה בכובד ראש. טעות!


אל בחירת האומנות לבית מומלץ לגשת דווקא בקלילות.


עשו זאת כאילו אתם מתפנים אל התחביב שלכם או למשהו אחר שאתם אוהבים לעשות. אל תשכחו שהמטרה היא ליהנות. מתוך הכרות אינטימית אתכם אוהבי האומנות המבקרים אצלי רקחתי כמה טיפים מנצחים אשר יעזרו לכם לקבל את ההחלטות הנכונות עבורכם, לבחור נכון, ולא פחות חשוב: היכן למקם את היצירה האהובה עליכם. מוכנים? הנה:

1. אמנות היא כמו אהבה, פשוט מרגישים את זה - Follow your art

תמונת לב ממתכת מעל מיטה
יצירת SHAPE OF MY HEART מבטאת פשטות וצורך באהבה, הלב המשורטט מסמל את הרגשות, התחושות התשוקות והקשר האנושי.

האם "התאהבתם" ביצירה? כי אמנות היא לא רק יופי, היא אופי. האמינו באינסטינקט הראשוני, משום שברוב הפעמים הוא יוביל אתכם לבחירה הנכונה. רובינו פרפקציוניסטים הרוצים שהבית שלנו יהיה הכי יפה ומשום כך אנחנו מתבלבלים מהשפע ומניחים לאינטליגנציה להפריע. אבל נחשו מה: באמנות אין טעויות. סמכו על עצמכם. לא פעם פגשתי בלקוחות שהגיעו לסטודיו כשבדמיונם הם כבר יודעים איזו יצירה הם בחרו, ואז הם מסתובבים ומתלבטים שעה ארוכה, עד שהם חוזרים לבסוף לזו הראשונה, שבאה מהלב ועבורה הם הגיעו.


2. תעוזה.

אין אמת אחת וזה הדבר היפה בעיצוב, באסתטיקה ובוודאי באמנות. דווקא בבחירת האמנות שתלווה אותנו יש מקום להעז. משום שהבחירה צריכה לשדר את התשוקה שלכם ומי שאתם. לפעמים, דווקא חשיבה מחוץ לקופסה היא זו שתגרום לבית שלכם להיראות מיוחד והיא זו שתתפוס אתכם. לכו עם האמת, כי הבית שלכם הוא לא קופי-פייסט של משהו שראיתם במגזין או בקבוצת עיצוב זו או אחרת ברשת. זה הבית שלכם והוא נדרש לייצג את מי שאתם. נכון, טרנדים ומגמות הם לא דבר שניתן להתעלם ממנו, אבל מאידך, קלאסיקה עם סיפור טוב תישאר לנצח. העדיפו תמיד עיצוב אותנטי חם, מחבק, נוח ובעלו אופי וסיפור שאליו אתם מתחברים.

תמונת עלים ממתכת חלודה
לפעמים דווקא מראה לא מתחנחן, ראסטי וחלוד יכול לייצר אותנטיות וסטייל.

היופי אינו מציב גבולות - והבית שלכם היא אסופה של אותם הדברים המתחברים בסופו של דבר לשלם האחד, שהוא גדול מסך חלקיו. אל תחששו מכך שהמחוגים של השעון אינם מתאימים לספה, או שהתמונה לא הולמת את ידיות המטבח. אהבתם? לכו על זה.

3. בחרו את הגודל והפרופורציות הנכונות.

התאמת המידות וגודלן של היצירות הן קריטיות בבחירת אמנות לבית, והן צריכות להיות קוהרנטיות לסוג הקיר והחלל. למרות שגם כאן אני יכולה להרגיע אתכם, גם זה עניין מאד אינטואיטיבי. הכול פתוח! מצד אחד ניתן לבחור יצירות קטנות המתכתבות זו ויוצרות מעין 'קיר גלריה' מלא חיים והן גם תמיד האופציה המועדפת לקירות קטנים יותר. מאידך, חללים גדולים ומרווחים או חללים מרכזיים בבית ״מבקשים״ יצירה אחת גדולה, דרמטית ודומיננטית היוצרת ״קיר כוח״ בעלת אימפקט משמעותי .


מחד, יצירה גדולה שומרת על מינימליזם מדויק ומאידך, ״גונבת״ את כל ההצגה. היצירות הגדולות מתאימות למגוון קירות אך הביקוש המרכזי הוא בעיקר לסלון- גב ספה, קיר פינת האוכל שהוא מקום ההתכנסות של המשפחה והאורחים ש״מבקשים״ יצירה אחת, בעלת גודל מרשים.


ומה עם קירות צרים? לקירות צרים ואורכיים מתאימות יותר יצירות המגיעות בפורמט אורכי. למשל המקרמה שלנו או תכשיטי העציצים המרחפים כתכשיט ומשלבים את הירוק של העציצים.



תמונות אורך ואפילו יצירות מקולקציית ה- XL שניתן לתלות לאורך או לרוחב יעניקו אפקט עוצר נשימה בקירות רוחביים המבקשים יצירה גדולה.


4. קומפוזיציה

בחיים הכול עניין של הגשה וקומפוזיציה שבאה לידי ביטוי בכל אספקט בחיינו. קומפוזיציה נכונה של יצירה או כמה יצירות על הקיר היא מרכיב קריטי בבחירת האמנות. אפילו למרחב הנוצר על הקיר יש חשיבות, וכמובן לתכנון ולאופן בו אתם תולים את היצירות.



עיצוב פנים: נוגה פרשני.


זה הפרק הראשון בסדרת הטיפים שלנו. המשך יבוא....

סטודיו גליפס www.glyphs.co.il חנות און ליין וגלריה- רח' שערי תשובה 10, ת"א. אינסטגרם: glyphs_design@ פייסבוק: glyphs.design



3,556 צפיות0 תגובות
bottom of page